Kundtjänstchef
Som Kundtjänstchef kommer MSM att ställa dig i centrum av handlingarna för att se till att kunderna får en världsklassig och erfaren service. Dina analytikers arbetsbelastningar hanteras, SLA-prestanda maximeras, deras färdigheter utnyttjas till fullo och framgångsområden och förbättringar kommuniceras väl.
I den krävande rollen kommer MSM att hjälpa dig att planera, skapa, schemalägga och uföra alla typer och antal av konfigurerbara uppgifter samt aktiviteter som kan övervakas, omplaneras, granskas och rapporteras på:
Uppgifter kan innehålla:
- Planera, schemalägga och genomföra aktiviteter som orientering, utbildning, coachning och rådgivning.
- Leda över personalbedömningar, prestationsbedömningar och diskussionsmöten om process, policy och proceduruppdateringar.
Rapportera om resultatet av era mål genom att bidra med information och rekommendationer från MSM för att stödja strategiska planer och recensioner, förbereda och slutföra handlingsplaner, rapportera om serviceresultat, prestanda, produktivitet, kvalitet och kundtjänststandarder.
MSM ger dig den information du behöver för att förbättra kvaliteten på kundtjänst. Detta görs genom att studera, utvärdera och omforma stödprocesser, upprätta och kommunicera övervakning av tjänster och analysera genomförandet av förändringar och förbättringsområden. I den här rollen är det viktigt att bestämma kundtjänstens behov och upprätthålla kontakt med kunderna. MSM gör att du kan skapa och genomföra undersökningar och rapporter för att identifiera trender, tjänsteförbättringar och implementering av förändring.
MSM är en väsentlig resurs som hjälper dig att maximera kundens operativa prestanda genom att erbjuda resurser och teknisk rådgivning för att lösa ärenden snabbare, lösa problem, rådgivning, varningar, trender, upptäcka och diagnostisera pågående problem.