Vi kanske inte är medvetna om det, men vi använder standarder varje dag i alla delar av våra dagliga liv. Några att nämna är IKT, kommunikation, media, hälso och sjukvård, mat, transport och energi.
Med mottagandet av kvalitetsstandarder:
- Organisationer kan bli mer konkurrenskraftiga
- Tjänsteleverantörer kan bli mer mottagliga
- Din interna IT-tjänst är mer sannolikt att bli vald
- Du aktiverar ditt team för att aktivt stödja affärsstrategin
- Du visar på engagemang för kvalité
Om du vill införa eller utnyttja standarder inom IT service management, kommer Marval MSM att hjälpa dig att hantera och samla in granskade bevis för att visa att din IT levererar värde, är flexibelt och skickligt för att stödja affärsmål och resultat.
Eftersom MSM är en av medförfattarna till både ITIL och ISO / IEC 20000 stöder den automatiskt insamling, processsupport, granskade bevis och rapporteringskrav för att uppnå ackreditering. Att använda Marval MSM kommer att ge dig en konkurrenskraftig förmåga att demonstrera ditt engagemang för kvalitet och erbjudande av tjänster och för att uppnå operational excellence.
Fördelar:
- Standardiserat tillvägagångssätt för tjänsteleverans
- Ger stora driftsfördelar och ökat värde
- Förmåga för leverantörer och partners att arbeta tillsammans
- Möjlighet för leverantörer och partners att bli ett riktmärke
- Minimera risk och kostnad vid byte av leverantör
- Minskade drifts och utbildningskostnader
Marval MSM kommer också att stödja många andra riktlinjer och standarder, inklusive ISO 27001, Lean Six Sigma, SOX, IT4IT, CMMI och SDI service desk standarder.