Hantering av tjänstenivå
MSM erbjuder de mest kraftfulla överenskommelser av tjänstenivå (SLA), överenskommelse om driftanivå (OLA) och understödjande kontrakt (UC).
Övervakningsfunktionerna i MSM varnar dig proaktivt om avvaktande SLA-överträdelser och ger kritiska prestationsmätningar. Enkelt följ prestationen baserat på tjänster, konfigurationsenheter (KE), kundnivåer eller i kombination av ditt tycke. Lär dig att förutse potentiella problem associerat till dina IT-resurser och prestationer innan problemen blir för stora.
Överenskommelse om tjänstenivå är avgörande för att införa och genomföra rimliga förväntningar mellan dig och de kunder du ger support till. Detta etablerar ett ansvar från båda parterna som båda ska godkänna, vilket hjälper dig att möta kundens förväntningar.
Effektiv hantering av tjänstenivå är avgörande för att bygga upp din organisations trovärdighet. Det är en mätning på hur seriös du är med din support. Överenskommelse om tjänstenivå är grunden för utvärdering och förbättring av tjänstenivåer på ett löpande band.
Marval kunder använder MSM till att:
- Mäta och följa upp överenskommna kundservicenivåer
- Övervaka och rapportera genomförandet av Servicedesk
- Övervaka och rapportera genomförandet av first time fix rates
- Övervaka och rapportera resultatet av 2:a linjen
- Övervaka och rapportera prestationen hos tredje part leverantörer
- Meddelas om SLAer är påväg att brytas
- Rapportera om orsakerna till överträdelse
- Omförhandla om underhålls och leverantörskontrakt
- Matcha mål mot nöjd kundnivå
- Sätta basen på befintlig tjänsteprestation