supportservices

 

 

 

I samarbete med Support Services Institute erbjuder vi följande utbildningar för servicedeskmedarbetare och för ledare och chefer av en eller flera supportfunktioner:

Support Center Analyst

Bli en expert inom support. Du får alla kunskaper du behöver för att leverera support med hög kvalitet och uppnå nöjda kunder. Kursen ger dig som redan arbetat en tid med support en utmärkt möjlighet att ta steget upp till nästa nivå inom service.
Läs mer här: http://supportinst.com/index.php/support-center-analyst

Support Center Team Leader

Kursen vänder sig till dig som arbetar med daglig ledning och styrning av verksamheten och har direkta kontakter med medarbetarna i supportcentret. Du som har mest nytta av utbildningen är IT-supportchef, teamledare, helpdeskansvarig eller coach för support center. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.
Läs mer här: http://supportinst.com/index.php/support-center-team-leader

Support Center Manager

Support Center Manager kursen riktar sig till dig som är en erfaren chef med ansvar för den dagliga ledningen av av IT-supporten. Kursen är mycket intensiv och krävande och förutsätter tidigare erfarenhet av operativ ledning Support Center. Du som har mest nytta av utbildningen är chef för service center, IT-supportchef eller chef för en helpdesk. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders ledning av IT-support.
Läs mer här: http://supportinst.com/index.php/support-center-manager

KCS Foundation – grunderna för kunskapsbaserad support

Kursen ger dig kunskaper som krävs för att ta till vara och sprida kunskaperna inom support till hela teamet. Du ger alla dina medarbetare möjlighet att leverera en jämn och hög kvalitet på supporten med bra guider. Introduktionen av nya medarbetare och kunskaper om nya lösningar sprids snabbt i gruppen. Ständiga förbättringar kommer att genomföras med högre tempo. Behovet att av eskalera ärenden eller att fråga kolleger minskar och varje medlem i teamet kommer att vara mer kunnig och nöjdare med sitt arbete. Dina användare kommer att snabbare få rätt hjälp och förlora mindre tid på stopp på grund av problem med IT.
Läs mer här: http://supportinst.com/index.php/kcs-foundation-grunderna-i-kunskapsbaserad-support

KCS-Principles Kunskapsbaserad support

Om du ger support till användare och vill kunna skapa bra guider för dina kolleger och effektivt använda de kunskapsstöd som finns i databaser och hos dina kolleger. Tekniker, supportspecialister, driftansvariga, applikationsansvariga, utvecklare och projektledare har nytta av att använda Knowledge Centered Support för att ge det nödvändiga stödet för IT-support. Du kommer att kunna bidra effektivt till att öka produktiviteten hos alla som använder företagets IT-tjänster. Tiden som användare inte kan använda IT-system kommer att minska genom att work-arounds och lösningar är snabbt tillgängliga 24/7.
Läs mer här: http://supportinst.com/index.php/kcs-kunskapsbaserad-support