MSM, det erkänt mest beprövade systemet för Service Management som stöttar samtliga ITIL®-processer i samma integrerade programvara, ”out-of-the-box”.

Servicesoft är en ledande leverantör inom Service Management. Vi erbjuder helhetslösningar baserade på ett verktyg, Marval MSM, som tillsammans med ett processorienterat synsätt ger IT-verksamheten möjlighet att koordinera den viktiga infrastrukturen med verksamhetens affärsprocesser genom att tillämpa Service Management och ”Best Practice” enligt ITIL.

TEKNISK ÖVERSIKT

  • 100% webbaserad
  • Utvecklat i ASP.NET
  • Hög skalbarhet
  • Stöd för lastbalansering
  • Integration via Web services, XML, LDAP (AD, eDirectory) och databaskopplingar
  • Inloggning via applikationen eller Single sign on.
  • Koppling mot insamlingsverktyg och övervakningssystem
  • Flerspråksstöd och stöd för olika tidszoner
  • Kraftfullt rapportverktyg (Xtraction) – 100% integrerat i systemet
  • Integration med kunskapsdatabaser och självbetjäningsportaler
  • Modern självbetjäningsportal med inbyggd tjänstekataloger
  • SNMP koppling mot 3:e parts verktyg för mottagning av systemlarm
  • Inbyggd e-posthantering med stöd för både SMTP och POP3

MSM stödjer alla ITIL®-processer och Marval Software är dessutom ISO/ICO 20000 certifierade, vilket borgar för hög kvalitet i såväl utvecklings- som supportprocesser.

OLIKA PAKETERINGAR

MSM finns i två olika paketeringar

val_1

Essential – En paketering som innehåller grundläggande konfiguration för till exempel Servicedesk / Helpdesk

 

val_2Expert – En paketering som har stöd för samtliga ITIL processer och är desutom konfigurerbar för att anpassa sig efter Era behov

 

Line_2

Produktbilder_1

Servicedesk

MSM erbjuder ett omfattande utbud av avancerade, tidsbesparande funktioner för att Ni skall kunna leverera förstklassiga tjänster, lösa och hantera kundförfrågningar snabbare än någonsin tidigare.

Produktbilder_2

Incidenthantering

Incidenter och förfrågningar gällande tjänsterna är både enkelt och går snabbt att registrera i MSM via antigen telefon, e-post eller självbetjäningsportalen för att se till att tjänsterna snabbt kan levereras när kunden behöver det.

Produktbilder_2

Självbetjäningsportal

MSM erbjuder en webbaserad Självbetjäningsportal åt Era kunder som finns tillgänglig dygnet runt på webben. Självbetjäning är ett verktyg som låter interna och externa kunder registrera samt övervaka ens egna tjänsteärenden via ett snabbt och effektivt gränssnitt.

Produktbilder_2

CMDB & Konfigurationsenheter

Med MSM kommer en kraftfull grafisk CMDB som hanterar konfigurationsenheter och relationer mellan hårdvara, mjukvara, byggnader, människor och dokumentation, via ett enkelt grafiskt gränssnitt.

Produktbilder_2

Rapporter

Marval MSM levereras med en komplett Xtraction integration vilket gör det enkelt att få ut beslutsunderlag och rapporter baserat på organisationens behov. Det finns en uppsättning standardrapporter samt möjlighet att enkelt själv skapa sina egna rapporter.

Produktbilder_2

Arbetsflöden

I Marval MSM så finns det ett antal fördefinerade arbetsflöden. Systemet erbjuder även möjlighet att via det grafiska gränssnittet konfigurera egna flöden med hjälp av dra-och-släpp teknik.

Du kan läsa mer om Marval MSM här eller besöka www.marval.se för mer information.