Helena Asker från Servicesoft delar med sig av sina erfarenheter som projektledare från över 100 implementationer av IT-stöd inom olika typer av verksamheter. Hur lyckas man få processerna att fungera i stödsystemet? Vad är viktigt att tänka på och vilka fallgropar ska man undvika för att få en implementation där både kund och leverantör är nöjda med resultatet?

helenaaskerHelena Asker

Servicesoft
Helena är i grunden sjuksköterska och har många års erfarenhet från ledarskap inom kommun och landsting. Helena arbetar nu med projektledning inom kvalitet, förbättringsarbete och implementation av systemstöd. Hon har under de senaste tio åren varit ansvarig för över 100 införandeprojekt inom olika typer av verksamheter och processer. Helena har också varit delaktig i framtagande av modeller för projekt och systemförvaltning.Utifrån sin roll som projektledare kommer hon att dela med sig av sina erfarenheter, framgångsfaktorer och vilka fallgropar man ska undvika för att nå ett lyckat resultat med ett nytt IT-stöd och ett nytt arbetssätt.